Wednesday 13 June 2012

Lite stressad, men bara lite.

När jag började min nya roll fick jag två utredningar i ärenden i domstol med kort tid att göra, de hade blivit lite efter i gruppen och jag fick dem direkt. De ska båda vara klara nästa vecka och jag har jobbat hårt med intervjuer och observationer av kontakt mellan föräldrar och barn under ett par veckor nu. Dock har jag inte hunnit börja skriva upp dem ännu och tiden börjar ta slut.

Jag har varit i gruppen i fem veckor nu, en annan kollega till mig har varit i gruppen i tre månader och skrev klart sin första utredning förra veckan, så jag har haft lite stressigt första steg. Mina andra utredningar efter dessa är det längre tid på så det känns bra.

Det är otroligt roliga utredningar och jag njuter av jobbet mer än jag gjort på länge, dock vill jag göra ett så bra jobb som möjligt och skapar mig troligen mer jobb på det sättet än vad som är bra. Jag kom även igår på att jag har lektioner hela helgen, jag hade tänkt jobba lite men det går ju inte nu!!

Dessa är mina första två utredningar så jag vill verkligen göra ett bra intryck på både kollegor och ledningen, för att inte säga familjen och rätten så allt detta lägger lite extra press på situationen, men jag hoppa kunna bli klar med dem båda imorgon och på Fredag, dock kan det bli lite svårt...

No comments:

Post a Comment