Sunday 7 August 2011

Clinical Practitioner ansökan!

Nu blev jag precis klar med min ansökan till Hackney för en roll som Clinical Practitioner, vilket ju låter ganska intetsägande iofs. Det är en relativt ovanligt roll inom Children's Services och handlar mer om att arbeta terapeutiskt med barn, ungdomar och hela familjer än att utreda dem. Det är ju främst en yrkestitel och säger ju inget om vilken bakgrund eller träning man behöver, vilket jag antar de gjort högst medvetet för att kunna anställa personer med ganska varierande bakgrund, träning och erfarehet av terapi med barn.

Jag har ju helt klart mer erfarenhet av att utreda barn och familjer, men jag tänkte att nu när jag pluggar lite mer om direkt terapi med barn och ungdomar kanske de är lite intresserade av att ge mig den rollen, det är inte så troligt men man kan ju hoppas iaf :)

Jag måste säga att om jag får denna roll så har jag noll koll på vilken typ av terapi jag ska fokusera på eller använda mig av med barn. Med vuxna och ungdomar skulle det dock kännas helt ok. Men som sagt jag har mycket svårt att tro att de skulle vara intresserad av mig, dessa roller är få och de betalar relativt bra...

No comments:

Post a Comment