Sunday 14 December 2014

Nytt jobb

Jag har varit i processen en tid nu att hitta nytt jobb. Mitt nuvarande arbete är helt enkelt för stressigt och komplext för att jag ska kunna kombinera med mina studier. Det har varit extremt svårt och stressigt under snart två år nu och det har helt enkelt blivit för mycket, tex har jag nu haft en förkylning i en månad. Min kropp och psyke är helt slut och mina studier har verkligen inte fungerat bra länge nu.

En orsak är bland just att mitt arbete har blivit så fokuserat på utredningar i domstol, min roll borde ha iaf 30% kliniskt arbete med klienter, i praktiken har jag haft kanske 5% och tom det har varit svårt att kombinera med främst utredningar men även studier.

Sen finns det även en lång rad olika andra mer organisatoriska orsaker till varför just jag i min roll har haft det som jag haft, men även gruppens Psykolog lämnade sin roll förra veckan också. Hon hade samma problem, alldeles för mycket utredningar och nästan inget terapeutiskt arbete alls under lång tid.

Samtidigt har jag inget intresse av att gå tillbaka till mer traditionellt social arbete i detta land, men det är ju där lediga roller finns. Dock har jag haft extremt stor tur och nu blivit erbjuden en roll som Clinical Practitioner vilket jag accepterat och ska börja med i slutet av Januari.

Mer info om det senare, men jag är så otroligt nöjd och glad :)


1 comment:

  1. Hejsan Mikael!

    Mitt namn är Theresa och jag går sista terminen på socionomprogrammet i Malmö, jag är alltså alldeles strax klar. Jag hade min praktiktermin på en organisation i London och jag blev kär i staden och att bo och arbeta där.

    Har du några tips till mig för hur jag ska gå tillväga för att få detta att hända? Bör jag jobba i Sverige ett år först? Jag har jobbat inom äldrevården och LSS vid sidan om studier i flera år, jag vet inte om det hjälper.

    Jag är tacksam för alla tips du kan tänkas ge mig! Lycka till med jobbet :)

    ReplyDelete