Thursday 12 June 2014

Klar med min systemteoretiska grundkursen!

Yay me! Jag blev denna vecka klar med min ett-åriga grundkurs i systemteoretiskt familjearbete!

Jag är otroligt glad och nöjd med det, jag behövde någon form av formell vidareutbildning i familjearbete. Det öppnar upp ganska mycket eftersom det är systemteoretiskt perspektiv som är grunden i de flesta av de få terapiarbeten som det finns inom motsvarande socialtjänsten här.

Jag är otroligt lyckligt lottad att mitt arbete betalade för denna vidareutbildning, men nu är det ju dock dags att fokusera på min andra studier.

1 comment:

  1. Hej!
    Hoppas allt är bra med dig. Jag fick min kandidat i socialt arbete förra sommaren, tog sedan ett litet uppehåll - flyttade till London och läste bla. psykiatri på distans. Våren 2015 ska jag göra min praktik för att få min socionomexamen och jag letar just nu praktikplats i London, då jag verkligen gillade staden. Jag vet inte riktigt vart jag ska börja mitt sökande, har mailat till en del verksamheter jag funnit genom google men utan jätte resultat. Nu hittade jag din blogg här och om du har några som helst tips på var jag kan vända mig skulle jag bli så tacksam! Jag är intresserad av det mesta, men kanske främst någon typ av ungdomsverksamhet.

    Tack på förhand :)

    ReplyDelete