Friday 27 April 2012

Nytt erbjudande.

Jag var på en intervju igår, allt gick väldigt snabbt med att tjänsten kom ut, de såg min CV och kallade mig och tre andra på intervju på samma dag.

Orsaken till att jag direkt var mycket nyfiken på denna tjänst var att det var som clinical social worker, dessa tjänster är ganska få, populära samt innefattar oftast en ganska hög grad terapeutiskt arbete direkt med barn och familjer.

Jag var inte ens intresserad av att söka runt utan hade planerat att gå tillbaka till min gamla arbetsplats igen nästa månad, men sen kom detta upp så jag tänkte det kan vara värt att söka speciellt med tanke på mitt nuvarande intresse av terapi.

Killen som jag har kontakt med på "rekryteringsfirman", han som sköter kontakter och sänder in ansökningar osv, ringde nyss och berättade att de ville ha mig och jag kan börja nästa vecka.

Det är ju trevligt att få erbjudandet, dock är det två problem. Arbetet verkar inte innehålla något terapeutiskt arbete alls, vilket jag fick reda på under intervju. Trots att det ju stod i arbetsbeskrivningen samt titel är "klinisk" också. Fokuset är helt på utredningar i ärendet där de planerar eller det redan startas domstolsansökningar om omhändertaganden. Sen gick plötsligt lönen ner idag med £6 per timme!! Det är ju minst sagt ganska mycket...

Sen är det ju en ny arbetsplats, jag gillar min gamla och mina kollegor där...sen vet jag inte om jag vill hålla på och vittna i domstol och bli konstant ifrågasatt där också, speciellt inte med en sådan relativt dålig lön...

Dock finns det ju även fördelar, det är inte "frontline" jag har inte "case responsibility" samt detta är ju en Senior position, även om nu lönen inte reflekterar det alls.  Positionen är i ett "expert team" med massa olika yrkesbakgrunder, så på det sättet kan det ju även vara mycket givande kanske..

ARGH!!!!!! Vad göra?

No comments:

Post a Comment