Friday 18 November 2011

herregud vilken vecka!

Varit hemskt mycket på jobbet denna vecka, plus att jag inte är frisk ännu heller. Min arbetsgrupp hade "duty" igen, alltså vår grupp tar emot allt som kommer. Vilket innebar att vi får allt som kan tänkas dessa veckor.

Tisdag fick vi en anmälan från en skolan, en 12 åring hade avslöjat att hennes 17 åriga bror haft sex med henne, samt sen tidigare haft sex med en av hennes systrar som är 8 år. Familjen har 10 barn! Detta skapade ju minst sagt arbete.

Onsdag omhändertog Polisen en 7-åring som vandrade i pyjamas i en lokal park kl 23.00. Han hade slängs ut av sin stenfulla mamma och hade tänkt gå och sova på en parkbänk. Honom fick jag ordna fosterhem för på morgonen, sen spenderade jag ett antar timmar med att försöka övertyga hans mamma om att han inte kan komma hem riktigt än och om hon inte acepterar det måste vi gå till domstol. Hon tyckte det var hans fel, hon hade skämt bort honom och han borde förstått bättre. Att han var 7 år spelade tydligen ingen roll liksom.

Detta var förutom allt annat som kommer på en vanlig vecka det som skapade mest arbete för mig del, jag vet knappt vad resen av min grupp hade för sig, för jag var för upptagen med detta...Det var sent arbete varje dag hela veckan. Jag är helt slut, men denna vecka har jag lektioner hela helgen så jag kan inte ens vila upp mig inför nästa vecka....jag känner mig lite utsliten just nu...


No comments:

Post a Comment