Friday 17 April 2015

Clinical Practitioner

Så vad innebär mitt nya arbete då? Jag har varit på plats i ungefär 12 veckor nu tror jag.

Två av mina främsta uppgifter är att "stöjda" grupphandledningen i tre olika arbetgrupper, vilket ju är intressant samt att ha mina egna klienter då. Jag arbetar enbart familjer, vilket ju kan se lite olika ut och även delar av familjer, kanske en mamma och en dotter eller en son. Meningen är att det alltid ska vara två generationer, så jag arbetar för tillfället inte enbart med par eller syskon osv.

Sen deltar jag i alla möjliga olika möten och går även med socialarbetare på hembesök och klientmöten på kontoret.

Mitt jobb är verkligen helt klart terapeutiskt nu, jag skriver inga rapporter och gör inga utredningar (förutom för att styra och informera mitt arbete) om jag inte vill det själv (vilket jag ju kommer vilja ibland också). Det är helt underbart intressant, stimulerade och utan den sjuka stress jag upplevt under så lång tid nu.

Jag känner mig för tillfället extremt lycklig på jobbet, det är verkligen underbart och jag har även börjat kunna reflektera mer hur jag mår, ha mått och hur mitt tidigare arbete har påverkat mig. Både negativt och positivt.

1 comment:

  1. Hej Mikael! Jag vet inte om du är inne på denna blogg längre, men jag är en tjej som tar socionomexamen vid årsskiftet och gärna hade velat göra praktik i London eller något land nästa år. Tänkte kolla om du vet någon organisation eller så att kontakta där jag ev. skulle kunna få ha praktik?

    Mvh,
    Elin

    ReplyDelete