Sunday 5 August 2012

Våld i nära relationer.

Jag läste för någon dag sedan på Aftonbladets websida (ja, jag vet vilken dålig journalistik den tidningen står för) om att deras hus-psykolog anser att samtalsterapi inte kan "bota" män som är våldsamma. Jag reagerade på det och blev lite irriterad av den löjligt simplistiska artiklen. Sen tänkte jag att det är väl just den reaktionen hon ville få för att dra till sig läsare. Trots det så funderade jag lite på att hon måste ju nästan bryta mot någon form av yrkesetiska riktlinjer eller skyldigheter när hon sprider den typen ogrundat struntprat. Jag inser att man måste skriva simpelt och dra saker till sin spets i skräpmedia,men detta är ju både fel och kommer från en person som i egenskap av sitt yrke har ett krav på sig att vara mer nyanserad och komma med påståenden som är grundade i verkligheten.

Män som slår

Jag är glad att jag inte är den enda som reagerade på det.

Män som slår del 2


No comments:

Post a Comment